Tlf.: 45 86 00 01
Vi taler Dansk We speak English Wir sprechen Deutsch Biz Türkçe konuşmayı

Forbrugerret

Forbrugerretten er kendetegnet ved dynamiske retsregler og som et hastigt udviklende retsområde. Det er derfor vigtigt at du som forbruger kender dine juridiske rettigheder, idet forbrugerforhold er noget vi stifter bekendtskab med hver eneste dag. Vores status som forbruger giver os en særlig beskyttelse, som vi kan nyde godt af. Forbrugeraftaleloven finder anvendelse på forbrugeraftaler og formålet med loven er at sikre forbrugeren mod misbrug og at sikre, at forbrugeren får en rimelig retsstilling.

Lov om forbrugerbeskyttelse ved erhvervelse af fast ejendom har til formål at sikre forbrugerne en rimelig og tidssvarende beskyttelse, når de indgår aftale om erhvervelse af bolig.

Den primære beskyttelse ligger i udarbejdelse af tilstandsrapporten og tegning af ejerskifteforsikring. Sælgeren kan som udgangspunkt undgå at hæfte for fysiske mangler ved huset, hvis der er udarbejdet en tilstandsrapport om husets fysiske tilstand samt et tilbud fra et forsikringsselskab om tegning af ejerskifteforsikring mod eventuelle skjulte mangler, som ikke er omtalt i tilstandsrapporten.

Vi kan vi for eksempel hjælpe dig hvis du er i tvivl om hvilke rettigheder eller pligter du har efter at have købt et produkt eller en vare herunder fast ejendom som ikke lever op til aftalen.

Vi yder bistand på forbrugerretlige fagområder, herunder:

• Markedsføringsret
  • Fjernsalg og internettet
  • Betalingstjenester
  • Persondataret
  • Køberet
  • Forbrugeraftaleloven
  • Behandling af klagesager ved Forbrugerklagenævnet og Forbrugerombudsmanden
  • Retsstilling ved sælger eller købers misligholdelse af købsaftale
  • Købers manglende betaling
  • Koncipering af købsaftaler
  • Koncipering af almindelige købsvilkår og standard vilkår